fbpx
Select Page

Oppnå resultater nå!
Prestasjonsutvikling for næringslivet.

Vi setter klare mål for hva vi skal få til, og vi lager løsninger for å oppnå dette. Det er neppe noe unikt, men for oss er det avgjørende at både vi og kundene våre vet hva vi ønsker og er villige til å gjøre det som skal til for å lykkes.

Det betyr eksempelvis at dersom målet å øke salget, da fokuserer vi på de prosessene som særlig påvirker dette og utarbeider løsninger som har direkte effekt. Med et helhetssyn i bunn kan det innebære at mange steiner snus, slik at kraften i hele organisasjonen utnyttes. Dette gjør vi bl.a. gjennom å se på hva som skal til for å tilføre energi og motivasjon der det er mest nødvendig, vi ser på om salgsarbeidet er strukturert og ambisiøst nok til å få ønsket effekt og om resultatmåling og oppfølging faktisk bidrar som forventet med å øke prestasjonene. Vi vurderer om de rette verktøy finnes eller må tilføres, og i hvilken grad treningsgrunnlaget for å prestere når det gjelder er godt nok.

Gjennom en uortodoks måte å se på hele organisasjonen som bidragsytere for å nå bestemte resultater, arbeider vi for å utvikle og benytte samhold og samhandling som medkrefter for å skape energi, motivasjon og handling. Vi ser markedsarbeidet som en integrert del av salgsarbeidet, og målrettet og kompetent styring og ledelse som avgjørende for å skape resultater. Vi liker å bruke idrettsverden som referanseramme når det gjelder å utnytte konkurranseaspektet som motivasjon for å nå mål, men enda mer som referanseramme for det treningsarbeidet som må nedlegges før konkurransen og den kommunikasjon, tilbakemelding og sekundering som skaper positivitet, trygghet og motivasjon under konkurransen. Vi bygger på vår erfaring og innsikt fra vellykkede prosjekter andre steder der det tilfører våre kunder verdifull innsikt, men vet samtidig at det som har virket ett sted trolig må ta en annen form for å fungere et annet sted.

Aller helst jobber vi med å oppnå varige resultater på flere områder i de bedriftene vi arbeider med. Det vil si at får vi en virksomhet til f.eks. både å øke samholdet og den positive energien internt, så får vi positive effekter på mange områder eksternt. Får vi opp energi, engasjementet og stolthet på medarbeiderne, så får vi ned sykefraværet – og da spares mange penger. Samtidig er det mye lettere å få alle til å bidra med å gi maksimal støtte til dem som skal krige i markedet, hvis alle ser sitt ansvar og sin oppgave i det – selv om salg, service eller kundebehandling ikke er egne kjerneoppgaver. Samhold og lagånd setter positivt press på de som skal ut i krigen, det er bedre å vite at man kjemper en kamp for alle, enn at man “bare” skal selge et produkt eller en tjeneste og vinne et begrenset slag alene.

Vår jobb er å lese situasjonen, bedriften og utfordringene riktig – og foreslå og legge opp til prosesser, løsninger som bringer oss dit vi vil.

Vi er sikre på at det er verdt en kaffe om vi setter oss ned sammen. Det verste som kan skje er at vi lærte noe nytt.

mvh
Svein Langholm

 

Eksempler på jobber som kunne vært interessante å snakke med deg/dere om:

Atea fra Skifteretten til der de er i dag. Her har vi vært en betydelig bidragsyter.

Designen til Norwegien er grei, men hvordan skaffet vi frem kapitalen.

Continental VDO og arbeidet med å øke resultatene. Da gjelder det VDO produkter over hele verden. Denne jobben startet 2016 og de fornyet samarbeidet denne uken med ny kontrakt for 2017

 

Nyheter fra Casa Etronia

Sett deg på listen og motta nyheter når vi har noe å fortelle.

Vi dynger deg ikke ned med uvesentlige meldinger og adressene forblir hos oss. Du kan når som helst melde deg av.

Topp! Du er registrert.